Monday, December 22, 2008

akukah yg bersalah?? Andai ia..Maafkan aku..




hari ni...mood aku weng sikit...kan ke aku ada stori kt past entry yg aku akan ke a famosa resort weekend ari tu kan...something happened...


x yah la aku citerkan siapa , mengapa dn apakah puncanyer...cuma selama 28thn aku hidup...inilah kali pertama dlm hidup aku ...aku melakukan perbuatan...tahap kesabaran aku selama 4 thn aku berkahwin dgn suami ku....meletup umpama gunung berapi semalam....air mata ku mengalir umpama larva sewaktu melepaskan satu persatu luahan rasa ketidakpuashatian aku kepada 'dia'......


selama ni aku hanya berdiam diri...apa yg 'dia' buat pada aku...dari aku berkawin...cerita pasal perkahwinan aku di jaja di opis...cerita aku di rumah pun di jaja di opis...aku mengandung pun di jadikan cerita di opis...aku tetap bersabar..aku hanya mengadu pada suami ku...dan suamiku hanya meminta aku supaya terus bersabar ...ya! mmg aku bersabar..tetapi tahap kesabaran aku ada hadnyer...bila suamiku diperli hanya kerana ingin mempertahankan isterinya..ada kah patut?..bila suami ku memerli pada 'dia' ...terus mengadu...dan x pasal2 suamiku di marahi...

pandai...tang ko boleh ...bila tang suami aku x boleh..kecik hati...keciknyer hati org lain ko x leh pk...aku mmg x puas hati...dan di sebabkan itulah aku melenting semalam...sehingga terpaksa ditenangkan oleh abang2 iparku...aku x mampu menahan lagi..sememangnyer aku x mampu...aku dh lama bersabar...


aku x kisah kalau 'dia' terbaca blog aku ni..aku mmg nak ko tau....aku mmg sakit hati dgn ko...

aku x kan lupa mcmana ko buat anak aku...x bagi dia masuk ke umah ko...anak aku melalak-lalak nk masuk umah ko...ko wat bodoh jer bersembang...apa ko ingat aku x mampu ke nk bayar brg2 kt umah ko kalau terpecah....apa hina sgtker anak aku smpi ko snggup tgk anak buah ko sendiri mcam mintak sedekah nk masuk ke umah makcik dia sendiri...lain la kalu ko mmg x penah anggap anak aku ni anak buah ko......


macam2 ko kata..macam2 ko umpat...aku telan...aku diamkan sebab aku x mau gaduh..aku x mau perbesarkan hal ni...aku hormat ko...aku hormat suami ko....tp jgn sesekali hilangkan rasa hormat aku pada ko...aku x mau keluarga kita berpecah belah hanya kerana hal camni...


aku cuma nk ko ingat satu jer...jgn terlalu mencaci keluarga ini...kita hanya menumpang kasih...jgn porak peranda kan keluarga ini...kalau ko x suka sekali pun jgn mengata ..memburuk-burukkan keluarga ni pada org lain...apa kata org...keluarga sendiri mengata keluarga sendiri...sekalipun ko nk termuntah la kalu bersama keluarga ini..ko tahan jelah...aku x kata aku baik...dan aku x kata ko jahat..cuma aku just nk kata...' kerana mulut badan binasa'..itu ajer aku nk ingatkan pada 'engkau'......


aku mintak maaf la andai kata bahasa aku ni terlalu kasar..tp aku sakit hati n sedih sgt...naper hal camni bleh jadi...aku bukan berlakon dengan air mata..tp air mata yg keluar smlm sememangnyer ikhlas dri hati aku yg terbuku selama 4 thn aku berkahwin dan join keluarga ini...sebak dada aku semalam membuktikan isi hati aku dh terlalu lama membusuk dlm hati aku...


maafkan aku...


4 comments:

sickchild said...

ipar kau kah?
teruk gila uh.
bawak bersaba ye.

Mummy Zacky n Nuyeen said...

yer sayang..harus ler sy ni giler bangat cam bangang ngan perangai dia...anyway you cute sis....

mama-syira said...

ish ish ape lah yang berlaku ye macam serius.

sabar dan doa byk2 ye, doa org yg teraniaya dimakbulkan Allah.

Mummy Zacky n Nuyeen said...

biasa ler Farah..idup beripar duai ni..ada yg ok ada yg x ok..tp yg kes aku ni mmg makcik ni x ok...org tua yg x puas enjoy cenggini ler gamaknyer...aku mmg makan hati ngan dia dari aku lom kawin lagi..minah senget tul la dia tue..